خاطرات کودکی

کنارِ آب

جمعه, ۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴ ب.ظ

امروزخونه بابابزرگ بودم.همون که خیلی شوخه خیلی خندونه.تا من و می بینه می گیرتم بغل ،بوسم می کنه نازم می کنه واسه ام شعر می خونه.مهربونه عین مادربزرگم.(أبا)به همراه عمه ها و مادر بزرگم من و بردن کالسکه سواری.رسیدیم یه جا پرازدرخت بود.خیلی قشنگ بود.چندتا پسر هم با یِ وسیله که دوتا چرخ داشت خیلی سریع ازروبرومون حرکت می کردن و ویراژمیدادن.من کلی ذوق کردم و تعجب کردم.چقدر سریع‌ بودن.از منی که خیلی سریع چهار دست و پا میرم سریع تر و فرزتربودن.چشم ازشون برنداشتم تاتونستم نگاهشون کردم باید یاد بگیرم باید سرفرصت کارشون و تقلید کنم.منم دوست دارم مثلِ باد باشم.همین جورکه مات و مبهوت بودم‌یهو‌ بابایی و باباتی جلو چشم ظاهر شدن.تا دیدمشون توکالسکه ازجام بلند شدم و اشاره دادم سمتِ اون پسرایی که ویراژ میدادن.پیش خودم گفتم نکنه بابایی و باباتی اونها رو ندیده باشن.اشاره دادم و گفتم(إه).أبا خندید بابایی و باباتی هم لبخند زدن یعنی متوجه منظورم شده بودن؟؟این بزرگا خیلی ساده و نفهمن.من کلی تلاش می کنم تا بتونم منظورم و منتقل کنم اما اونها بِر و بِر نگاهم می کنن.اینقدرتوکالسکه هیجان داشتم که یهو تعادلم و از دست دادم و کم مونده بود از کالسکه کلّهپا بشم که باباتی پرید و من و قاپید.گرفتم بغل.منم دیگه نترسیدم .باباتی شروع کرد واسه ام ترانه خوندن.(مرغ سحرناله سر کن)*.همینجورکه باباتی این ترانه رو زمزمه می کرد یواش یواش رفت جایی که بعدا فهمیدم اسمش شطه.شط پر از آبه.همه اش آب.اینقدر آب که اگر همه جمع می شدن و می خوردن باز ازش چیزی کم نمی شد.یهو از بالاسرمون قطره قطره آب چکه کرد.رو صورتم رو دستام.منم اشاره دادم به بالا و گفتم (أه)یعنی این چیه؟باباتی گفت(مُطر مُطر).نفهمیدم‌چرا از بالا قطره قطره رومون آب می ریختن.یعنی یکی اون بالا گریه می کرد؟؟اون بالایی ناراحت بود؟کسی اذیتش کرده بود؟



*مُطر=بارون



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۸
علی کاظم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی